"Moller Baltic Import" piegādāto automašīnu skaits septiņos mēnešos pieaudzis par vairāk nekā 40%

Rīga, 19.aug., LETA. Automašīnu "Volkswagen" un "Audi" izplatītāja "Moller Baltic Import" Latvijā un Lietuvā šogad septiņos mēnešos piegādāto automašīnu skaits pieaudzis par vairāk nekā 40%, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijā.

Savukārt uzņēmuma pasūtījumu skaits šogad septiņos mēnešos Latvijā un Lietuvā sasniedzis visu laiku augstāko līmeni un palielinājies par 108%, salīdzinot ar 2020.gada analogu periodu.

Uzņēmumā skaidroja, ka pašreizējo tirgus atlabšanu veicina patērētāju pārliecības atjaunošanās un būtisks intereses kāpums par elektriskajiem un hibrīda automobiļiem.

Patērētāju pārliecības atjaunošanās procesam seko aizvien lielāka interese par "Volkswagen" un "Audi" produktu portfeli, jo sevišķi SUV modeļu klāstu. Pieprasītākais "Volkswagen" modelis ir "Tiguan", kuram seko "T-Cross" un "T-Roc". Tikmēr "Audi" ziņo par lielu interesi pēc "Q5" un "Q7" SUV modeļiem, kas klientus piesaista visvairāk, norādīja "Moller Baltic Import".

Kompānijā pauda, ka elektrisko automašīnu pārdošanas apjoms Latvijā pieaudzis par vairāk nekā 113,7%. "Volkswagen" un "Audi" elektrisko automobiļu tirdzniecība kāpusi par vairāk nekā 142,1% un "Volkswagen" ir pirmā izvēle starp jauniem elektroauto pircējiem Baltijā ar gandrīz 28% tirgus daļu. Vienlaikus patērētāji visās Baltijas valstīs arī veicina pieprasījuma pieaugumu pēc hibrīda automobiļiem - "Tiguan eHybrid" dažu mēnešu laikā kopš nonākšanas tirgū spējis tirdzniecības apjomu audzēt par 20%, piesaistot klientus ar ekonomisko un videi draudzīgo risinājumu. "Premium" tirgus segmentā "Audi" elektrisko un hibrīda automobiļu tirgus daļa pieaugusi no 3% līdz 15%.

"Moller Baltic Import" izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde skaidroja, ka par spīti nepārtraukti nepastāvīgajai situācijai autoražošanas nozarē, kā arī pasaulē kopumā, gada pirmajos septiņos mēnešos uzņēmumam ir izdevies sasniegt ambiciozākos mērķus.

"Mēs redzam, ka klientu pārliecība ir atgriezusies, un mēs esam priecīgi par uzticību, ko viņi izrāda "Volkswagen" un "Audi" zīmoliem. Mēs ceram turpināt šo izaugsmi atlikušajā gadā, taču tas būs grūts uzdevums, ņemot vērā ražošanas sarežģījumus, ko rada globālais pusvadītāju deficīts. Tāpēc mēs pateicamies mūsu klientiem par viņu uzticību un laipni lūdzam viņus būt pacietīgiem, jo piegāžu laiks šobrīd ir ilgāks, nekā parasti," uzsvēra Grase-Ķibilde.

"Moller Baltic Import" norādīja, ka "Volkswagen" tirgus daļa Baltijas valstīs pieaugusi par gandrīz sešiem procentpunktiem, tai veidojot 15,8%. "Volkswagen" pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2020.gada pirmajiem septiņiem mēnešiem palielinājies par 43%. "Volkswagen" šogad septiņos mēnešos elektrisko automašīnu piegādes salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn pieaugušas par 30%.

Uzņēmumā izcēla, ka populārākais elektrisko automobiļu modelis šogad ir "Volkswagen ID.3", kas tagad arī pieejams ar mazāko 55 kilovatstundu (kWh) akumulatoru.

Tāpat, pateicoties "Crafter" un "Multivan" modeļu pozīcijām, kā arī pilnībā elektriskā electric "e-Crafter" modeļa tirdzniecības apjoma rādītājiem, "Volkswagen Light Commercial Vehicles" pārdošanas apjoms pieaudzis par 38%, salīdzinot ar 2020.gada septiņiem mēnešiem.

"Moller Baltic Import" skaidroja, ka, lai arī "Audi" piegāžu rādītāji globālā pusvadītāju deficīta dēļ bijuši pieticīgi, automobiļu pasūtījumu apjoms salīdzinājumā ar pagājušo gadu ievērojami palielinās, jo sevišķi SUV un elektrisko automobiļu modeļu klāstā.

Kā ziņots, "Moller Baltic Import" pagājušajā gadā bija 191,907 miljoni eiro, kas ir par 33,4% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt kompānijas peļņa samazinājās 3,6 reizes un bija 2,636 miljoni eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Kompānija reģistrēta 2008.gadā, un tās pamatkapitāls ir 7,807 miljoni eiro.