Par vairāk nekā miljons eiro tiks samazināts iedzīvotāju parāds par apkuri RNP mājās

Rīga, 11.aug., LETA. Par vairāk nekā miljons eiro, salīdzinot ar situāciju pirms gada, tiks samazināts iedzīvotāju parāds par apkuri SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) apsaimniekotajās mājās, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvis Krists Leiškalns.

Viņš norāda, ka aizvadītajā gadā RNP būtiski mainījis informācijas apmaiņu ar klientiem, kuri nav savlaicīgi norēķinājušies par saņemtajiem pakalpojumiem, ieviešot atgādinājuma paziņojumus gan par maksājuma termiņa iestāšanos, gan par kavētu maksājumu.

Kopumā situācija pakalpojuma apmaksas disciplīnā ir uzlabojusies pēc jaunās atgādinājumu sistēmas ieviešanas. Pēdējos mēnešos par 30% uzlabojusies RNP klientu maksājumu termiņa ievērošana.

Uzņēmums strādājis arī pie parādu atgūšanas. Līdz rudenim nenomaksāto rēķinu apmērs būs ap 1,5 miljoniem eiro. Pirms gada tie bija 2,6 miljoni eiro.

Pēdējā mēneša laikā RNP aizvadījis arī vairākas tikšanās ar AS "Rīgas Siltums" par neatgūstamo parādu norakstīšanu gadījumos, piemēram, kad klientam noteikta maksātnespēja vai parādnieks ir miris. 

Sarunās vērojams būtisks progress, tādejādi, iespējams, jau līdz nākamajai apkures sezonai daļa no neatgūstamajiem parādiem būs norakstīti. Tas var būtiski atvieglot apkures pieslēgšanu, kas šobrīd ir problemātiska lielo apkures parādu un šā gada RNP plānoto finanšu rādītāju dēļ.

LETA jau ziņoja, ka RNP aicināja nekavējoties mainīt regulējumu, kas nosaka apkures pieslēgšanu. Jau no 2020.gada rudens RNP aktualizēja jautājumu par neatbilstošu normatīvo aktu regulējumu saistībā ar norēķiniem par apkuri, bet reakcija no atbildīgās ministrijas nav sekojusi.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, Rīgas pašvaldībai piederošais dzīvojamo māju apsaimniekošanas uzņēmums RNP 2020.gadā strādājis ar 55,6 miljonu eiro apgrozījumu un 4,6 miljonu eiro zaudējumiem.