"Cido grupas" eksports pirmajā pusgadā palielinājies par vairāk nekā 50%

Rīga, 30.okt., LETA. Dzērienu ražotāja SIA "Cido grupa" eksports šā gada pirmajā pusē palielinājies par vairāk nekā 50%, salīdzinot ar to pašu periodu pirms gada, aģentūrai LETA pauda uzņēmuma valdes loceklis Marijus Valds Kirstuks.

Viņš norādīja, ka eksporta apjoms uz ASV pieaudzis par 67%, uz Ukrainu par 144% un uz Krieviju par 154%.

Kirstuks atzīmēja, ka vienlaikus uzņēmumu negatīvi ietekmējusi Covid-19 krīze, un kompānija paredz, ka tuvāko mēnešu laikā viesnīcu, restorānu un kafejnīcu segmentā saruks pārdošanas apjomi, kur galvenā pārdošanas prece ir alus. 2020.gadā kopumā ienākumi viesnīcu, restorānu un kafejnīcu segmentā patlaban bijuši par 30% zemāki nekā iepriekš, un situācijas stabilizēšanās nav gaidāma.

Tajā pašā laikā Kirstuks uzsvēra, ka viesnīcu, restorānu un kafejnīcu segments nav "Cido grupas" primārais, un uzņēmums cenšas kompensēt apjoma kritumu ar pārdošanas veicināšanu citās sfērās - īpaši eksporta tirgos, jo ne visas valstis ierobežojumi ietekmēja vienādi.

"Pēc aprīlī un maijā konstatētā dzērienu tirdzniecības apjoma krituma, vasaras mēnešos situācija stabilizējās. Tādu dzērienu kategoriju, kā alus un gāzēto bezalkoholisko dzērienu, patēriņu krīze neskāra, taču, piemēram, dzeramā ūdens pieprasījums samazinājās. Vislielāko ietekmi dažādu ierobežojumu un ceļošanas aizliegumu dēļ krīze atstāja uz produktu tirdzniecību viesnīcu, restorānu, kafejnīcu un bāru kanālā," teica Kirstuks.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", "Cido grupas" apgrozījums 2019.gadā bija 72,133 miljoni eiro, bet peļņa - 4,372 eiro. 

"Cido grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew". Uzņēmuma produktu portfelī ietilpst sulas, nektāri un sulu dzērieni, kā arī minerālūdens, dzeramais ūdens un alus.