Augstas tehnoloģijas stikla pārklājumu ražotāja "GroGlass" apgrozījums pērn samazinājies par 4,9%

Rīga, 14.maijs, LETA. Augstas tehnoloģijas stikla pārklājumu ražotāja "GroGlass" apgrozījums pagājušajā gadā bija 16,4 miljoni eiro, kas ir par 4,9% mazāk nekā 2017.gadā, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 35% un bija 2,5 miljoni eiro, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

"Pagājušais bija nozīmīgu pārmaiņu gads "GroGlass". Vadības komanda uzņēmās tālāku "GroGlass" izaugsmes virzīšanu iepretim līderības nostiprināšanai pasaules tirgos. Pašlaik ir izstrādāts piecgades stratēģiskās attīstības plāns, kura pamatā ir mērķis divkāršot uzņēmuma ražošanas kapacitāti un diversificēt produktu portfeli. Tas būs iespējams pateicoties topošajai jaunajai ražotnei, kā arī "GroGlass" komandas kompetencei un profesionalitātei. Fundaments uzņēmuma ambiciozajiem plāniem tika ielikts pērn, tādēļ būtisku uzņēmuma izaugsmi sagaidām jau sākot no 2019.gada," uzsvēra "GroGlass" dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Kelbergs.

Pagājušajā gadā "GroGlass" investēja 2,3 miljonus eiro tehnoloģisko procesu uzlabojumos un iekārtās, kā arī ražošanas kapacitātes paaugstināšanai. Tāpat 2018.gadā uzņēmums transformēja mārketinga un pārdošanas funkciju, ka arī aktīvi strādāja pie jaunu klientu un tirgu apguves, kas atspoguļojās labos biznesa rezultātos 2018.gada otrajā pusē.

Saistībā ar "GroGlass" īpašnieku maiņu 2018.gada pirmajā pusē pieauga virkne ar darījumu saistītas vienreizējas izmaksas, kā arī procentu maksājumi kreditoriem. Lai arī 2018.gada otrā puse iezīmējās ar strauju biznesa rezultātu izaugsmi, kopējais uzņēmuma apgrozījums 2018.gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās, kā arī saruka kompānijas peļņa.



"GroGlass" stratēģiskās attīstības plāns paredz veikt būtiskas investīcijas tehnoloģijās un pamatlīdzekļos. Līdz 2019.gada beigām plānots atvērt paplašināto vakuuma ražotni, modernizējot tās tehnoloģiju un iekārtas, kas ļaus iegūt divas reizes lielāku ražošanas kapacitāti. Tāpat "GroGlass" 2019.gadā īstenos vairākas iniciatīvas ražošanas un piegāžu ķēdes procesos, lai pilnveidotu efektivitāti. Kopējās investīcijas saimnieciskajā darbībā un nekustamajā īpašumā 2019.gadā plānotas sešu miljonu eiro apmērā.

2017.gadā "GroGlass" apgrozījums bija 17,263 miljoni eiro, bet peļņa bija 3,91 miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

2018.gada vasarā "SEB banka" kopā ar Eiropas tiešo aizdevumu fondu "Kartesia" finansēja uzņēmuma "GroGlass" kapitāldaļu izpirkšanu no investīciju fonda "NCH Capital". Darījuma rezultātā par "GroGlass" kapitāldaļu īpašniekiem kļuva Kelbergs un citi "GroGlass" vadības komandas locekļi. Patlaban uzņēmuma 100% īpašnieks ir SIA "Alzette". Kompānija "GroGlass" reģistrēta 2004.gadā.

"GroGlass" ir vadošais Eiropā un viens no vadošajiem pasaulē pretatspīduma un ultravioleto staru aizsargājošo stiklu ražotājiem. "GroGlass" produkts mākslas darbu ierāmēšanai ar zīmolu "Artglass" tiek izmantots mākslas darbu saglabāšanā visā pasaulē, tostarp arī Luvras muzejā Parīzē.