"Amber Beverage Group" iegādājas alkoholisko dzērienu izplatītāju "Interbaltija AG"

Rīga, 24.marts, LETA. Alkoholisko dzērienu vairumtirgotāja SIA "Amber Beverage Group" iegādājusies alkoholisko dzērienu izplatītāju AS "Interbaltija AG", aģentūrai LETA pavēstīja "Amber Beverage Group" komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Viņa informēja, ka līdz ar šo darījumu abi uzņēmumi apvienos kompetences alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecībā un turpinās kopīgi strādāt vietējā tirgū.

Plānots, ka "Interbaltija AG" turpinās darbu kā neatkarīgs uzņēmums, kuru vadīs tās līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Laimonis Kravalis. "Interbaltija AG" turpinās fokusēties uz premiālo zīmolu attīstību viesnīcu, restorānu, bāru un kafejnīcu jeb HoReCa segmentā, vienlaikus izmantojot "Amber Beverage Group" atbalstu un ekspertīzi loģistikā, informācijas tehnoloģiju un juridiskajos jautājumos.

Abu kompāniju vadība pauda pārliecību, ka, apvienojot esošo pieredzi un resursus alkoholisko dzērienu importā un vairumtirdzniecībā, izdosies sekmīgāk attīstīties sadrumstalotajā vietējā dzērienu tirgū.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka  Konkurences padome (KP) 2017.gada janvārī atļāva "Amber Beverage Group" iegādāties "Interbaltija AG".

KP lēmumā norādīja, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, jo tirgus daļu palielināšanās ietekmētajos tirgos notiks nelielā apmērā un tādējādi konkurencei netiks nodarīts kaitējums. Izvērtējot apvienošanās ietekmi uz konkurenci, KP secināja, ka darījums kopumā skar 14 dažādus tirgus - alus, sidra, dzirkstošā vīna, šampanieša, tradicionālā vīnogu vīna, stiprināto vīnu, karstvīna, degvīna, viskija, brendija un brendiju saturošu stipro dzērienu, konjaka un armanjaka, ruma, tekilas, kā arī liķiera vairumtirdzniecības tirgus.

"Amber Beverage Group" ir izšķiroša ietekme vēl trijos Latvijā reģistrētos uzņēmumos - AS "Latvijas balzams", SIA "Amber Distribution Latvia" un SIA "Bravo".

Tāpat ziņots, ka "Amber Beverage Group" izveidota 2014.gada oktobrī, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus. "Amber Beverage Group" apgrozījums darbības pirmajā finanšu gadā, kas ilga no 2014.gada 24.oktobra līdz 2015.gada 31.decembrim, bija 2,438 miljoni eiro, bet peļņa - 4,126 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" dati. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Nīderlandes "S.P.I. Regional Business Unit B.V.''.

Savukārt "Interbaltija AG" apgrozījums 2015.gadā bija 6,712 miljoni eiro, kas ir par 9,6% mazāk nekā 2014.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 42,4% un bija 187 591 eiro. "Interbaltija AG" dibināta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls kopš 2017.gada februāra vidus ir 1 575 576 eiro.