"Dzintars" turpina attīstīt "premium" produktu ražošanu

Parfimērijas un biokosmētikas izstrādātājs un ražotājs AS "Dzintars" turpina investēt "premium" produktu līnijas attīstībā, šodien preses konferencē uzsvēra uzņēmuma "Dzintars" valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs.

Viņš atzīmēja, ka šogad uzņēmums ir radījis divas pilnīgi jaunas "premium" kosmētikas līnijas - produktus SPA procedūrām mājās un atjauninošu kosmētiku.

Jautāts par ieguldīto investīciju apjomu, Gerčikovs teica, ka šī gada pirmajā pusē "premium" produktu ražošanā ir investēts aptuveni viens miljons eiro. "Viens miljons eiro ir minimums, ko nepieciešams ieguldīt "premium" produktu ražošanai."

Sīkāku informāciju par investīcijām kopumā Gerčikovs neizpauda, norādot vien, ka uzņēmums "Dzintars" ik gadu investē ražošanas attīstīšanā, aromātu, kosmētikas līniju izveidē un dizaina izstrādē.

Gerčikovs arī stāstīja, ka pievēršanās "premium" produktu ražošanai noteicošais faktors bija ekonomiskā krīze. "Krīze piespieda mūs mainīt visu uzņēmuma stratēģiju. Mēs sapratām, ka nedrīkstam ražot produktus masu patēriņam, jo cilvēkiem tāpat nebija naudas, bet mūsu zemās cenas produkti nespēja konkurēt ar citu zīmolu zemo cenu."

Tāpēc uzņēmuma vadība izlēma sākt ražot produktus maksātspējīgiem pircējiem, kas paredzēja jaunu eksporta tirgu atrašanu, jo vietējais patēriņš bija strauji sarucis. "Krievija un Ukraina, kas ir mūsu līdz šim vieni no senākajiem eksporta tirgiem, patlaban vēl ir neattīstīti tirgi, taču tur vēl ir izaugsmes iespējas. Tāpat arī kopējais Eiropas tirgus pēdējo gadu laikā ir sācis palēnināt izaugsmi."

Līdz ar to kā alternatīva Eiropas tirgum, Krievijas un Ukrainas tirgum bija Persijas līča valstu maksātspējīgie tirgi. "Arābu valstīs pircēji neuzskata, ka mūsu produkta cena ir augsta. Varu piebilst, ka jauno "premium" produktu cena ir dažas reizes augstāka par līdzšinējo "Dzintars" produktu cenām."

Gerčikovs arī uzsvēra, ka uzņēmuma "Dzintars" nākotne ir "premium" produktu ražošana. "Masu patēriņa tirgus nebūs "Dzintara" prioritāte. Tāpēc mēs vēl bez Arābu valstu tirgus meklējam arī eksporta partnerus citās Eiropas valstīs."

Patlaban no "Dzintars" ražotās produkcijas tiek eksportēta vairāk nekā puse. Tāpat uzņēmums nodarbojas ar privāta zīmola produktu ražošanu. Tiesa, Gerčikovs neatklāja šos zīmolus, bet atzīmēja, ka to pasūta ārvalstu parfimērijas kompānijas. No visas uzņēmuma ražotās produkcijas apjoma privātā zīmola produktu ražošana veido ap 10%.

Iepriekš jau vēstīts, ka 2012.gadā aromāta "Opera" izveide bija pirmais uzņēmuma "Dzintars" solis "premium" parfimērijas segmentā sievietēm. Patlaban tiek strādāts pie jaunu aromātu sēriju izveides gan vīriešiem, gan sievietēm, ko plānots pabeigt līdz šī gada beigām.

Jautāts par uzņēmuma "Dzintars" apgrozījumu 2013.gadā, Gerčikovs norādīja, ka pērn uzņēmuma apgrozījums varētu būt aptuveni astoņi miljoni eiro. Viņš arī piebilda, ka uzņēmums pērn būs cietis zaudējumus, taču nevarēja pateikt, cik lielā apmērā.