Ienākt

Transports, loģistika, pārvadājumi

Autopārvadājumi Autotirgus un apkope
Aviopārvadājumi Dzelzceļa pārvadājumi
Loģistika, pārvadājumu un sūtījumu apkalpošana Ūdenspārvadājumi

Industrijas jaunumi

Viedoklis

Konkurences cīņa klientu servisa arēnā

Aleksejs Radionovs, "Wess Motors Toyota" izpilddirektors

Kopumā gada sākumu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. "Wess Motors Toyota" pārdošanas apmēri pirmajos gada piecos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, pieauguši par 21%, kamēr kopējais auto tirgus pieaugums Latvijā ir bijis 5,7%. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šī gada piecos mēnešos pieaugums ir 40%. Tas liecina, ka līdz ar tirgus stabilitāti uzņēmumi ir kļuvuši daudz aktīvāki – paplašina sadarbības, atjauno un papildina autoparku, izvēloties ekonomiski pamatotus un izdevīgus risinājumus.

Pozitīvi vērtējam, ka lēnām, bet pakāpeniski sāk pieaugt arī privātpersonu segments – pieaugums ir gandrīz 11% salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kas galvenokārt noticis pateicoties līzinga risinājumiem, kas kļuvuši daudz pieejamāki un to aktīvi izmanto gan privātpersonas, gan komercsegments. Arī mazlietoto auto segmentā kā dīleris novērojam pārdošanas apjoma pieaugumu, ir jūtami Valsts ieņēmumu dienesta un Ceļu satiksmes drošības direkcijas cīņas ar pelēko tirgu rezultāti – cilvēki arvien biežāk izvēlas uzticēties autorizētiem auto ražotāju pārstāvjiem un iegādāties automašīnu ar pārbaudītu, zināmu vēsturi.

Nelabvēlīgas sekas uz uzņēmējdarbību var atstāt ekonomiskās situācijas neprognozējamība, pēkšņas izmaiņas - krīzes, izmaiņas ekonomiskajā un nodokļu politikā un pat baumas ekonomikas jautājumos. Cilvēki kļūst piesardzīgāki un atliek pirkumus, kamēr situācija nekļūst stabilāka. Stabila, paredzama nākotne ir risinājums - auto industrija ir ārkārtīgi atkarīga no ekonomiskajiem satricinājumiem vai svārstībām. Otrs šķērslis attīstībai šobrīd ir darba spēka trūkums. Cilvēku aizbraukšanu izjūtam arī mēs - arvien grūtāk ir atrast kvalificētu personālu.

Taču, neskatoties uz to, kopējā turpmākās attīstības tendence vismaz šobrīd ir pozitīva un stabila. Viens no faktoriem, kas veicina pieprasījumu gan privātpersonu, gan komercsegmentā, ir kreditēšanas pieejamība. Nākamajā pusgadā prognozēju mērenu attīstības pieaugumu, tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām.

Konkurence tirgū ir ļoti izteikta un pircējs šajā situācijā tikai iegūst. Visi ražotāji ir attīstījuši inovācijas un piedāvā mūsdienīgas, ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkotas automašīnas un kvalitātes starpība starp auto markām vai segmentiem nav vairs tik izteikta kā pirms gadiem desmit.

Līdz ar to cīņa notiek klientu servisa arēnā. Patlaban tirgū ir tāds termins kā "over expected" serviss, kas raksturojams kā dīleru centieni klientiem piedāvāt vairāk nekā klienti sagaida. Tas dīleris, kurš sniegs vairāk, sasniegs arī labākus rezultātus. Tātad izaicinājums ir sniegt šādu servisu.

Otrs izaicinājums ir cīņa par klientu, kas ir daudz asāka nekā jebkad agrāk. Iedzīvotāju skaits Latvijā turpina samazināties, taču auto dīleru skaits nav mainījies, tādēļ labāki rezultāti būs tam uzņēmējam, kas spēs nodrošināt labāku klientu apkalpošanu.

Lasīt vairāk

TOP 5 ZIŅAS

01. Baltijas valstis vienojas par regulāriem dzelzceļa pārvadājumiem

Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārvadātāji parakstījuši vienošanos par "Amber Train" projektu, tādējādi liekot pamatu regulāriem pārvadājumiem, kas savienos visas trīs Baltijas valstis. Izmantojot dzelzceļa līniju "Amber Train", kravas no Rietumeiropas uz Baltijas reģionu tiks nogādātas būtiski ātrāk, ekonomiskāk un videi draudzīgākā veidā. Plānots,ka šis maršruts sniegs jaunas iespējas un priekšrocības visām trim Baltijas valstīm. Projekta īstenošanā ieguvēji būs visas trīs iesaistītās puses, jo "Amber Train" piedāvās ātru, uzticamu un efektīvu kravu pārvadājumu savienojumu starp Rietumeiropu un Ziemeļeiropu.

Sākot projekta īstenošanu, ir kritiski izvērtētas un uzlabotas arī tehniskās procedūras, piemēram, ieviešot elektronisko informācijas apmaiņu. Tādējādi ir radīta bāze tam, lai nodrošinātu daudz vienkāršāku kravu plūsmas organizēšanu.

"Amber Train" ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu kopīgs projekts. Par tā izveidi vienošanās tika panākta Rīgā šogad martā. Projekts palīdzēs Baltijas valstīm kopīgi attīstīt kravu pārvadājumus, ļaujot ne tikai ietaupīt izmaksas klientiem un pārvadājumu operatoriem, bet arī samazināt vides piesārņojumu, trokšņu līmeni, satiksmes negadījumu un sastrēgumu skaitu.

Lasīt vairāk

02. "airBaltic" stratēģiskā investora meklēšana vēl turpinās, steigas nav

Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" stratēģiskā investora meklēšana vēl turpinās, taču patlaban steigas nav, norādīja "airBaltic" prezidents Martins Gauss. Būtiskākais ir lidsabiedrības attīstības turpināšana - gan maršrutu paplašināšanā no Latvijas, Igaunijas un Lietuvas, gan lielākas un ekskluzīvākas flotes izveidošana. Tādējādi "airBaltic" kļūs par ļoti pievilcīgu lidsabiedrību potenciālajiem nākotnes investoriem. Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) apliecināja, ka lidsabiedrībai "airBaltic" patlaban nav nekādas steigas investora piesaistē. Turklāt lidsabiedrības darbības rādītāji pērn un arī šogad neliecina, ka "airBaltic" būtu sliktā finanšu stāvoklī, kā tas bija 2015.gadā, kad investora piesaiste bija nepieciešama, lai izvairītos no "airBaltic" bankrota.

"airBaltic" strādā tik rezultatīvi un efektīvi, ka tā spēj pati nodrošināt savu darbību un attīstību, sedzot ikdienas izmaksas un finansējot savus darījumus. Proti, no valsts puses nav nepieciešamības iesaistīties "airBaltic" darbības finansēšanā.

Maija beigās "airBaltic" parakstīja līgumu ar lidmašīnu ražotāju "Bombardier Commercial Aircraft" par kopumā 60 jaunu lidmašīnu "Bombardier CS300" iegādi. Puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 "CS300" lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildinās jau esošo 20 "CS300" lidmašīnu pasūtījumu un veidos jaunā "airBaltic" biznesa plāna "Destination 2025" pamatu, turpinot pašreizējo lidsabiedrības biznesa plānu "Horizon 2021". Jauno lidmašīnu piegādes ir paredzēts sākt 2019.gada ceturtajā ceturksnī.

Lasīt vairāk

03. Grozīs normatīvos aktus lidostas "Rīga" taksometru problēmas risināšanai

Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā. Vēstulē atbildīgajām valsts institūcijām ministrs aicina risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā, skaidrojot, ka tas ir valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums.

Lidostas iespējas rīkoties "taksometru jautājumā" patlaban apgrūtina Administratīvās tiesas lēmums, kas nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu sniegšanas organizēšanā lidostas publiskajā teritorijā, tādējādi problēmas ar taksometru pakalpojumiem lidostā atrisināsies, kad tiks sakārtota situācija taksometru nozarē kopumā.

Tāpēc Satiksmes ministrija (SM) strādā pie izmaiņām normatīvajos aktos, lai lidosta "Rīga" varētu risināt radušos problemātisko situāciju ar taksometriem Rīgas lidostā. Ministrijā nesen ir notikusi darba grupas sanāksme, kur panākta vienošanās par nepieciešamajām izmaiņām normatīvajos aktos, lai lidosta varētu risināt radušos situāciju.

Pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no 2017.gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā "Rīga" iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1. Lidostas vadība iepriekš kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Lasīt vairāk

04. Nozīmīgs atbalsts sabiedriskā transporta organizēšanas plāna virzībai

Sabiedriskā transporta padome (STP) konceptuāli atbalstīja Autotransporta direkcijas (ATD) izstrādāto plānu sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai reģionālajā maršrutu tīklā laika periodā no 2021.gada līdz 2031.gadam. Neilgi pēc tam Eiropas Savienības (ES) Oficiālajā Vēstnesī tika publicēta informācija par to, ka 2019.gadā ir gaidāms konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021.gada 1.janvāra līdz 2030.gada 31.decembrim.

Plānots, ka kopējais maršrutu tīkls tiks iedalīts 17 līdz 19 daļās. Līgums ar pārvadātājiem, kas uzvarēs konkursā, tiks slēgts uz desmit gadiem. Ņemot vērā, ka esošais līgums ar autobusu pārvadātājiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu būs spēkā līdz 2020.gada 31.decembrim, plānots, ka jauns konkurss par pakalpojumu sniegšanu no 2021.gada tiks sludināts 2019.gada aprīlī.

Līdz 2018.gada beigām ATD plāno izstrādāt iepirkuma dokumentāciju, lai nākamā gada pirmo četru mēnešu laikā izdotos to saskaņot ar STP.

Lasīt vairāk

05. "LatRosTrans" nepadodas un turpinās tiesāties ar "Polocktransneft Družba"

Latgales apgabaltiesa nolēmusi piedzīt no "LatRosTrans" par labu "Polocktransneft Družba" 66 744 966 eiro saistībā ar prasītājai piederošās naftas prettiesisku izsūknēšanu un pārdošanu. Tāpat no SIA "LatRosTrans" nolemts piedzīt valsts nodevu - 66 883 eiro un ar tiesvedību saistītos izdevumus - 49 800 eiro. Pārējā daļā prasība tika noraidīta.

Savukārt "LatRosTrans" Latgales apgabaltiesas spriedumu pārsūdzēs, skaidrojot, ka Latgales apgabaltiesas spriedums apšauba aktīvu piekritību Latvijas valstij pēc neatkarības atjaunošanas un pakļauj riskam nākotnes investīcijas. "LatRosTrans" ieskatā Latgales apgabaltiesas spriedums ir pretrunā ar Latvijas Augstākās Padomes 1991.gada 24.augusta lēmumu "Par Latvijas Republikas valstiskuma ekonomiskā pamata nodrošināšanu", kas noteica, ka Latvija kļuva par visu Latvijas teritorijā izvietoto bijušo PSRS uzņēmumu aktīvu īpašnieci.

"Polocktransneft Družba" iepriekš iesniedza tiesā prasību, uzskatot, ka tehnoloģiskā nafta, kas atradās "LatRosTrans" piederošajos naftas vados, ir prasītājas īpašums. Sākotnēji prasītāja lūdza tiesu atzīt prasītājai īpašuma tiesības un valdījumu, kā arī aizliegt "LatRosTrans" bez prasītājas piekrišanas lietot un/vai izmantot tehnoloģisko naftu 109 996 tonnu daudzumā, kas atrodas "LatRosTrans" piederošo maģistrālo naftas cauruļvadu "Polocka-Ventspils" un "Polocka-Birži-Mažeiķi" lineārajā daļā, naftas pārsūknēšanas staciju "Skrudaliena 1", "Skrudaliena 2", "Džūkste"

Lasīt vairāk

Panākumi un neveiksmes

Tendence

Nozares panākumi

"airBaltic" peļņa - gandrīz 20 miljoni eiro

Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" tīrā peļņa 2015.gadā bija 19,5 miljoni eiro, kas ir par 9,8 miljoniem eiro jeb 82% vairāk nekā 2014.gadā. 2014.gadā uzņēmuma peļņa bija 10,7 miljoni eiro. 2015.gadā par 11 miljoniem eiro jeb 4% gan samazinājušies "airBaltic" ieņēmumi no saimnieciskās darbības no 296 miljoniem eiro nokrītot līdz 285 miljoniem eiro. Samazinājies arī pārvadāto pasažieru skaits - 2015.gadā pārvadāti 2,6 miljoni pasažieru.

Nozares neveiksmes

Pasažieru vilcienu joprojām nav

Joprojām nav skaidrības par AS "Pasažieru vilciens" jauno elektrovilcienu iepirkuma konkursa tālāko virzību. Pasažieru vilciens" izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Pieteikumu konkursā iesniedza pieci pretendenti, kas kvalificējās otrajai kārtai, taču patlaban tā vēl nav izsludināta, jo nav rasts risinājums lai aizņēmums vilcienu iegādei neatsauktos uz valsts makroekonomiskajiem rādītājiem.

 

Nozares fakti

Izaicinājumi un atbalsts

Iegulda "airBaltic" nākotnē

Pēc ilgas vilcināšanās - no decembra līdz februārim – tika parakstīts lidsabiedrības "airBaltic" akcionāru līgums starp Latvijas valdību un vācu uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu par 52 miljonu ieguldījumu lidsabiedrībā. Tādējādi investors iegūs 20% uzņēmuma akcijas. Marta beigās investors kā solīja arī iemaksāja līgumā paredzētos 52 miljonus eiro. Kopumā Latvijas aviokompānijā ieguldīti 132 miljoni eiro - 80 miljoni eiro no valsts puses. Ieguldījumu mērķis ir modernizēt "airBaltic" floti un īstenot aviokompānijas biznesa plānu "Horizon 2021", kas paredz flotes atjaunošanu.

Ieguldīs dzelzceļa elektrifikācijā
Valdība augustā konceptuāli atbalstīja 465 miljonus eiro vērtā Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas projekta tālāko virzību. Plānotā sadarbība ar Baltkrieviju tranzīta kravu piesaistē un dzelzceļu tīklu elektrifikācija būs viens no būtiskiem soļiem šīs sadarbības attīstīšanā.

Sarūk kravu apmēri

Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs 2016.gadā samazinājies par vairāk nekā 20% salīdzinājumā ar 2015.gadu. Starptautisko pārvadājumu apmērs kritums bijis pat lielāks - vairāk nekā 21%. Toties par vairāk nekā 16% pieaudzis iekšzemes pārvadājumu apmērs. Pārvadījumu apmērs pa dzelzceļu tieši ietekmējis ostu darbu. Šī gada pirmajos mēnešos, salīdzinot ar pagājušā gada analoģisku periodu, Latvijas ostu kravu apgrozījums samazinājies par aptuveni 15%. Krievija paziņojusi, ka līdz 2018.gadam pārtrauks naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām. AS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) jau gatavojas šiem Krievijas plāniem, par kuriem esot zināms jau krietnu laiku, tādēļ LDz aktīvi strādā pie tā, lai aizstātu šīs kravas. Uzņēmuma vadītājs Edvīns Bērziņš skaidro, ka Krievijas plāni pārtraukt pārtraukt naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām nav saistīti ar politiku, bet gan to, ka Krievija pēdējos gados ir investējusi savās ostās un šīs investīcijas ir jāatpelna. Pēc Bērziņa aplēsēm, LDz varētu zaudēt līdz 10 miljoniem tonnu kravu.

Nozares skaitļos

Virsnozaru īpatsvars

Uzņēmumi, kuru apgrozījums ir virs 145 000 EUR201320142015
Apkopoto uzņēmumu skaits 3 047 3 077 3 047
Darbinieku skaits, tūkst. 78 78 78
Peļņa, milj. EUR 265 193 206
Rentabilitāte, % 4 3 3
Apgrozījums, milj. EUR 6 894 6 924 6 964
Apgrozījuma izmaiņas -1 0 1
Lejuplādēt XLS

Virsnozares skaitļos

TOP 10 - lielākie uzņēmumi pēc 2015. gada apgrozījuma

Tabulā atspoguļoti sekojoši Transports, loģistika, pārvadājumi rādītāji par 2015 gadu - neto apgrozījums (tūkst., EUR), apgrozījuma izmaiņas pret 2014 gadu procnetos, peļņa (tūkst., EUR), rentabilitāte un darbinieku skaits lielākie uzņēmumi pēc apgrozījuma ir LDZ CARGO, SIA, Air Baltic Corporation, AS, Latvijas dzelzceļš, Valsts AS, Moller Baltic Import, SE, Rīgas satiksme, Rīgas pašvaldības SIA. Industrijas nozares ir sekojošas: Autopārvadājumi, Autotirgus un apkope, Aviopārvadājumi, Dzelzceļa pārvadājumi, Loģistika, pārvadājumu un sūtījumu apkalpošana

Nosaukums   Nozare 2015. g. neto apgrozījums,
tūkst. EUR
Apgrozījuma izmaiņas,
pret 2014. g., %
2015. g. peļņa,
tūkst. EUR
Rentabilitāte Darbinieku skaits
1. LDZ CARGO, SIA
Dzirnavu 147 k.1, Rīga, LV-1050 T. 67234208
Kravu pārvadājumi: dzelzceļa 332 706 -8.97 2 869 0.86% 2790
2. Air Baltic Corporation, AS
Lidosta Rīga, Mārupes n., LV-1053 T. 90001100
Aviokompānijas, aviotransports 235 416 -7.38 19 548 8.30% 891
3. Latvijas dzelzceļš, Valsts AS
Gogoļa 3, Rīga, LV-1547 T. 67234940
Dzelzceļa transports 217 800 -3.14 -1 326 -0.61% 7011
4. Moller Baltic Import, SE
Duntes 11, Rīga, LV-1013 T. 67784270
Auto tirdzniecība, autosaloni 193 681 8.25 3 120 1.61% 61
5. Rīgas satiksme, Rīgas pašvaldības SIA
Vestienas 35, Rīga, LV-1035 T. 67104800
Pasažieru pārvadājumi 154 503 6.78 -204 -0.13% 4135
6. Kreiss, SIA
Mārupe, "Bērzlapas 5", Mārupes n., LV-2167 T. 67409300
Kravu pārvadājumi: auto 131 152 14.08 4 480 3.42% 2242
7. SKONTO METĀLS, Rīgas pilsētas SIA
Eksporta 15 k.1, Rīga, LV-1045 T. 67281938
Stividoru pakalpojumi 108 979 -6.28 8 303 7.62% 24
8. SMARTLYNX AIRLINES, SIA
"Mazrūdas", Mārupes n., LV-2167 T. 67207392
Aviokompānijas, aviotransports 84 388 9.18 2 857 3.39% 173
9. LDZ ritošā sastāva serviss, SIA
Turgeņeva 21, Rīga, LV-1050 T. 67232853
Dzelzceļa transporta būve un remonts 83 283 -28.74 47 0.06% 1432
10. BALTIJAS TRANZĪTA SERVISS, AS
Andrejostas 41, Rīga, LV-1045 T. 67233633
Kravu pārvadājumi: dzelzceļa 73 161 6.02 3 499 4.78% 160

Viedokļi

Autors: Kārlis Leiškalns

Jāmeklē jaunas kravas

Latvijas ostās 2015. gadā bija kravu apgrozījuma samazinājums, kas turpinās arī 2016. gadā. Kravu apgrozījums Latvijas tranzīta koridorā pēdējo dažu gadu laikā krīt gan saistībā ar Krievijas plāniem vairāk izmantot savas ostas, gan zemo energoresursu cenu dēļ, kas ietekmē pieprasījumu un piedāvājumu tirgū un rezultējas mazākā kravu apmēra, gan rubļa svārstību dēļ, kas Krievijas kravu pārvadājumus caur Latviju padara mazāk izdevīgus. Lai gan Latvijas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas tarifi lasīt tālāk

Autors: Ivo Ošenieks

Nozare vēlas skaidrību ilgtermiņā

Diemžēl sabiedriskajā transportā joprojām samazinās pārvadāto pasažieru skaits. Tas krīt robežās 4–6 % gadā, un tendence turpinās arī šogad. Tas saistīts ar cilvēku pārvākšanos uz reģionālajiem centriem, kas nozīmē, ka laukos kļūst mazāk cilvēku un attiecīgi arī ir mazāk pasažieru sabiedriskajā transportā, kā arī būtisks faktors ir salīdzinoši zemās degvielas cenas. Redzam, ka būtiski pieaug privāto automašīnu skaits uz ceļiem. Krītošais pasažieru skaits būtiski ietekmē uzņēmumu apgrozījumu un lasīt tālāk

Industrijas ziņas

Autors: LETA

Bezmaksas transporta nodrošināšanai Rēzeknē pārvadātajam piešķir 100 000 eiro dotāciju

Rīga, 12.dec., LETA. Lai nodrošinātu bezmaksas sabiedrisko transportu Rēzeknē, SIA "Rēzeknes satiksme" gada beigās tiks piešķirta 100 000 eiro dotācija, ārkārtas domes sēdē lēmuši pilsētas deputāti. Deputāti lēma grozīt pašvaldības budžetu, par 20 000 eiro palielinot ieņēmumus, kas tiek novirzīti "Rēzeknes satiksmei". Vēl 80 000 eiro pārvadātājs ieguvis no budžeta sadaļas "Sociālā palīdzība", jo, kā skaidroja domes Finanšu pārvaldes vadītāja Velta Vekšina, šajā sadaļā līdzekļi ir lasīt tālāk

Autors: LETA

Maksātnespējīgās "Termināls Vecmīlgrāvis" kreditori lems par mantas pārdošanas termiņa pagarināšanu

Rīga, 7.dec., LETA. Maksātnespējīgās "Termināls Vecmīlgrāvis" kreditori šodien lems par mantas pārdošanas termiņa pagarināšanu, liecina maksātnespējas administratores Ligitas Dārznieces paziņojums. Administratores sasauktās kreditoru sapulces darba kārtībā ir viens jautājums - mantas pārdošanas plāna termiņa pagarināšana līdz 2019.gada 31.janvārim. Kreditoru sapulce notiks plkst.9, Poruka ielā 3-602, Madonā. Pieteikto un atzīto kreditoru prasījumu kopējā summa ir 1 547 434,57 eiro. Jau lasīt tālāk

Autors: LETA

"Ekspress-Ādaži" interaktīvajā autobusu sarakstā norādīs reisa ietilpību

Rīga, 6.dec., LETA. SIA "Ekspress-Ādaži" autobusu interaktīvajos sarakstos norādīs reisa ietilpību, proti, vai attiecīgajā maršrutā reisu nodrošina minibuss vai autobuss, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Maija Lazdiņa. Viņa norādīja, ka, veicot uzlabojumus "Ekspress-Ādaži" maršrutu interaktīvajos sarakstos, pasažieri telefonā vai datorā, apskatoties interesējošo reisu, tiešsaistē varēs redzēt, kādas ietilpības sabiedriskais transports - minibuss vai autobuss kursēs izvēlētājā lasīt tālāk

Visas ziņas >>>