"Riga RoPax Terminal" jaunā pasažieru termināļa metu konkursā potenciāli uzvarējis "Zaha Hadid Architects"

Rīga, 17.apr., LETA. SIA "Riga Ropax Terminal" trešdien jaunā pasažieru un ro-ro kravu termināļa metu konkursa devīžu atvēršanas sēdē par potenciālo uzvarētāju atzina Apvienotajā Karalistē reģistrēto uzņēmumu "Zaha Hadid Architects".

"Zaha Hadid Architects" metu konkursā ieguva visaugstāko žūrijas vērtējumu - 463 no maksimālajiem 500 punktiem, tādējādi iegūstot pirmo vietu.

Otro vietu konkursā ieguva Igaunijas uzņēmums "R-Konsult", saņemot 384 punktus.

Savukārt trešajā vietā ar 356 punktiem ierindojās ASV uzņēmums "Berenblum Busch Architects".

"Riga Ropax Terminal" projekta vadītāja Jūlija Bērziņa sēdē norādīja, ka patlaban ir noskaidroti potenciālie metu konkursa uzvarētāji, jo pēc devīžu atvēršanas tiks pārbaudīta šo trīs dalībnieku kvalifikācija - atbilstība konkursa nolikuma prasībām.

Pēc tam šī gada 7.maijā plkst.11 Rīgas brīvostas pārvaldē notiks apbalvošana visām trim godalgotajām vietām.

Bērziņa sēdē atzīmēja, ka otrās un trešās vietas ieguvēji bija metu konkursā uzaicinātie dalībnieki saskaņā ar konkursa nolikumu, savukārt pirmās vietas ieguvējs nebija uzaicinātais dalībnieks.

Viņa arī sacīja, ka interese par metu konkursu bija diezgan liela, jo konkursa dokumentāciju izņēma gandrīz 60 pretendentu, bet kopumā norādītajā termiņā saņemti desmit konkursa pieteikumi.

"Žūrija metu izvērtēšanas procesā atzina, ka viens no metiem ir izslēdzams, jo tas neatbilda konkursa noteikumiem un piedāvāja priekšlikumu par teritoriju ārpus noteiktās konkursa teritorijas, bet pārējie deviņi tika vērtēti. Trīs no tiem ar augstāko žūrijas vērtējumu šodien atklājām," papildināja Bērziņa.

Žūrijas komisijas sastāvā bija Rīgas domes, Rīgas Brīvostas pārvaldes, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes, kā arī Latvijas Arhitektu savienības un "Riga Ropax Terminal" pārstāvji.

LETA jau ziņoja, ka piedāvātos projekta attīstības vīzijas variantus klātienē varēs skatīt līdz 12.maijam Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras un dizaina institūta ceturtajā stāvā, Ķīpsalas ielā 6, darba dienās no plkst.9 līdz plkst.18.

Plānots, ka, veiksmīgi virzot projektu, jaunais terminālis pasažieriem būs pieejams 2028.gadā.

Rīgā ar jaunu pasažieru termināli gadā varētu sagaidīt līdz pat 150 kruīza kuģiem un 540 kuģiem pasažieru un kravu segmentā. Kopumā pirmajā jaunā termināļa darbības gadā varētu uzņemt aptuveni 800 000 pasažieru.

Jau ziņots, ka Rīgas Eksportostas dienvidu daļā plānots jauns pasažieru un ro-ro kravu terminālis, kura attīstīšanā ar Aināra Šlesera (LPV) un Andra Šķēles ģimenēm saistītā "Riga RoPax Terminal" plāno investēt aptuveni 100 miljonus eiro.

Starp Rīgas brīvostas pārvaldi un projekta attīstītāju "Riga RoPax Terminal" ir noslēgts nodomu protokols nolūkā izveidot jaunu pasažieru un kruīza kuģu, kā arī ro-ro kravu apkalpošanas termināli. 2018.gadā tika sākta "Riga RoPax Terminal" projekta teritorijas daļas lokālplānojuma izstrāde.

Tāpat ziņots, ka pērn "Riga RoPax Terminal" sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi iesniegusi pieteikumu "Interreg" Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmai ar mērķi saņemt finansējumu izpētei par ekoloģiskās pēdas nospieduma samazināšanu pasažieru un ro-ro termināļos pilsētas centrā.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Riga RoPax Terminal" 2023.gadā strādāja ar 163 771 eiro apgrozījumu un cieta 439 971 eiro zaudējumus. Uzņēmums reģistrēts 2021.gadā, un tā pamatkapitāls ir 3,937 miljoni eiro. Uzņēmuma īpašnieks ir SIA "NĪ Holdings".