papildināta - Iecelta "RB Rail" valde jaunā sastāvā

(Papildināta 2.rindkopa, pievienota 6.-8.rindkopa.)

Rīga, 15.okt., LETA. Baltijas valstu kopuzņēmumam "RB Rail", kas izveidots "Rail Baltica" dzelzceļa projekta īstenošanai, iecelta valde jaunā sastāvā, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijā.

Atbilstoši "RB Rail" padomes lēmumam kompānijas valdē uz trīs gadu pilnvaru termiņu iecelts Agnis Driksna, kurš iepriekš gandrīz gadu bija kompānijas pagaidu izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs. Viņš iecelts par valdes priekšsēdētāju arī jaunajā sastāvā.

Vienlaikus valdē tehniskā direktora amatā iecelts speciālists starptautisku ātrgaitas dzelzceļu jomā Marks-Filipe El Beze, kā arī valdē iecelts infrastruktūras pārvaldības un attīstības speciālists Prits Treials, kurš ieņems finanšu direktora amatu.

"RB Rail" pārstāvji atzīmēja, ka jaunā valde pārstāvēs visas galvenās kompetences, kas nepieciešamas veiksmīgai projekta īstenošanai: projekta plānošana un kontrole, tehniskā un inženiertehniskā izcilība, finanšu plānošana, kā arī stratēģija un ieinteresēto pušu vadība.

"Šodienas jauno valdes locekļu iecelšana ir vēl viens svarīgs pavērsiens "Rail Baltica" projekta īstenošanā," pauda "RB Rail" padomes priekšsēdētājs Anrī Leimanis, piebilstot, ka jaunajai vadības komandai ir plaša pieredze tehnisku projektu ieviešanā un attiecību vadībā ar ieinteresētajām pusēm. 

Leimanis stāstīja, ka valdes atlase bija ilgs process. "Mums bija divas personālatlases kompānijas. Viena strādāja ar izpilddirektora un tehniskā direktora meklēšanu, un šis process notika starptautiskā līmenī. Savukārt finanšu direktora meklēšanu veica cita kompānija," pauda Leimanis, uzsverot, ka process bija darbietilpīgs un sarežģīts, jo tik atlasīti trīs amati vienlaicīgi.

"Esmu gandarīts, ka bija daudz kandidātu uz visām pozīcijām. Uz finanšu direktora amatu bija 80 kandidāti tieši no Baltijas, jo mēs meklējām finanšu direktoru tieši Baltijas mērogā. Savukārt, runājot par tehnisko direktoru, augsta kalibra cilvēki šim amatam pasaulē ir ierobežotā skaitā, un mēs apzināti vēlējāmies ļoti pieredzējuši kandidātu tieši dzelzceļa un ātrvilcienu jomā, nevis cita veida. Tur kandidāti bija būtiski mazāk, bet visi adekvāti un piemēroti," stāstīja Leimanis. 

Arī attiecībā uz izpilddirektora amatu bija globāla atlase, kurā tika piedāvāti kandidāti ar ļoti labiem CV, projektiem pa visu pasauli, ieskaitot Āziju un Austrāliju, teica Leimanis. 

Runājot par pagaidu izpilddirektora iecelšanu pastāvīgā statusā, Leimanis norādīja, ka Driksnas vadībā "Rail Baltica" kopuzņēmums ir veiksmīgi sasniedzis galvenos mērķus šajā periodā, turpinot projekta īstenošanu sarežģītajos Covid-19 apstākļos. Tas ietver vienmērīgu būvprojektēšanas progresu, uzlabotu projektu plānošanu un vadību un risku kontroli, kā arī papildu Eiropas Savienības (ES) un valsts finansējuma piesaistīšanu. 

"Driksna kopā ar Marku Loaderu, kurš uzņēmumam pievienojās kā programmas vadības direktors 2020.gada februārī, nodrošinās nepieciešamo projekta nepārtrauktību un uzlabos attiecības ar ieinteresētajām pusēm," pauda Leimanis.

Savukārt Driksna atzīmēja, ka kopā ar jaunajiem valdes locekļiem un "Rail Baltica" komandu koncentrēsies uz būvprojektēšanas posma pabeigšanu un stratēģisku lēmumu pieņemšanu, kas nepieciešami liela apmēra būvdarbu sākšanai.

Atbilstoši "RB Rail" padomes lēmumam darbu kompānijas valdē neturpinās Igns Degutis un Kaido Zimmermans.

Valdes kandidātu atlasi starptautiskā līmenī veica "RB Rail" personāla atlases sadarbības partneris "Linum Consult".

Pēc "Firmas.lv" datiem, līdz šim kompānijas valdē strādāja Driksna, Degutis, Zimmermanns un Marks Loaders.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.