Zivju produktu izplatītāja "Salas zivis" apgrozījums pērn pieauga par 0,4%

Rīga, 13.aug., LETA. Zivju produktu izplatītājs "Salas zivis" pagājušajā gadā strādāja ar 31,901 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 0,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 14,1% - līdz 460 885 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka "Salas zivis" ieņēmumi Lietuvā pērn veidoja 24,23% no kopējā apgrozījuma, bet 63% ieņēmumu gūti Latvijā. Savukārt atlikusī daļa - ārvalstīs.

Kompānijas vadība arī atzīmē, ka uzņēmuma kopējā darbības rentabilitāte pērn nedaudz samazinājusies - 1,44% salīdzinājumā ar 1,69% 2016.gadā, jo uzņēmums turpināja investēt ražošanas iekārtu iegādē, līdz ar to palielinājās uzņēmuma amortizācijas izmaksas.

Kā svarīgākos faktorus, kuri ietekmēja uzņēmuma darbības rezultātus, kompānijas vadība min preču un izejvielas iepirkuma cenas, kas ietekmēja uzņēmuma konkurētspēju tirgū, kā arī pirktspēja Latvijā, Baltijas valstīs un Eiropas Savienībā (ES). Kā uzņēmuma darbības riska faktors minama ģeopolitiskā situācija pasaulē, kamdēļ ir jāpiesaista un jāmeklē jauni klienti.

Kompānijas vadība norāda, ka nākotnē uzņēmums plāno ieguldīt 214 997 eiro sešos kravas furgonos-refrižeratoros, kurus kompānijai piegādās "Mūsa Motors Rīga". Tāpat uzņēmums plāno iegādāties vienu elektrisko autoiekrāvēju par 23 529 eiro, ko kompānijai piegādās SIA "Baltexim LV", divas produkcijas svēršanas-marķēšanas iekārtas par 19 481 eiro un divu kameru vakuuma pakošanas iekārtas par 17 466 eiro, ko uzņēmumam piegādās "Dayton", kā arī vienus elektriskos palešu ratus par 9619 eiro, ko uzņēmumam piegādās "ITR".

Investīciju projektus kompānija plāno īstenot līdz 2019.gada 15.februārim, piesaistot finansējumu Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (EJZF) pasākumā "Zvejas un akvakultūras produktu apstrāde".

Nākotnē "Salas zivis" plāno arī turpināt investēt pasākumos, lai paplašinātu un uzlabotu ražošanas procesus un atjaunotu transportlīdzekļu sastāvu. Tāpat plānots meklēt iespējas paplašināt un atrast jaunus realizācijas tirgus preču produkcijas pārdošanai, palielinot produkcijas piegādi uz Eiropas Savienības (ES) valstīm. Iecerēts arī turpināt pasākumus, lai paaugstinātu produkcijas kvalitāti un paplašināt preču sortimentu.

Kompānijas vadība prognozē, ka "Salas zivis" finanšu rādītāji šogad nebūs sliktāki kā iepriekšējā gadā, un varētu pat būt labāki saistībā ar jauno projektu ieviešanu un jau iesākto projektu attīstību. 2018.gadā kompānija plāno paplašināt saldējumu klāstu, uzsvaru liekot uz "Rudj" (Ukrainā) ražotajiem saldējumiem. Tāpat kompānija paredz, ka apgrozījums no preču piegādes "Lidl" veikaliem Lietuvā pārsniegs vienu miljonu eiro. Kompānija plāno turpināt darbu pie tā, lai piegādātu preces ne tikai Lietuvas veikaliem "Lidl", bet arī "Lidl" veikaliem citās valstīs.

Tāpat plānots turpināt darbu pie eksporta attīstības, īpaši, pie sadarbības paplašināšanas ar lielāko etnisko produktu izplatītāju Eiropā - "Monolith".

Jau ziņots, ka "Salas zivis" 2016.gadā strādāja ar 31,779 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 57,4% un bija 536 549 eiro.

"Salas zivis" ir viens no lielākajiem saldēto un atvēsināto zivju izplatītājiem Latvijā, kas darbību sāka 1999.gadā. Paplašinot darbību, 2010.gadā "Salas zivis" sāka darbību Lietuvā. Kompānijas īpašnieki ir Krievijas pilsonis Ivans Borisenko (51,03%), kā arī Latvijas privātpersonas Jurijs Bezmeļņickis (37,21%) un Jevgēnijs Nagornovs (11,76%).